Onze ondersteunende diensten
Dagelijks zetten al onze collega’s zich in om optimale zorg te bieden aan al onze cliënten. Om dat zo vlot mogelijk te kunnen doen, worden zij achter de schermen bijgestaan door verschillende ondersteunende diensten. We stellen ze graag aan je voor!
-
Aankoopdienst
De aankoopdienst staat in voor ons centraal magazijn en het intern en extern transport van goederen. Ze verzorgen de opvolging van het wagen- en fietsenpark en doen de aankoop van diverse goederen en diensten. Je vindt hen op Campus Amedeus in Mortsel.
-
Algemeen secretariaat
Het algemeen secretariaat staat in voor het uitvoeren van secretariaatsopdrachten ten einde een maximale administratieve ondersteuning te bieden aan de directie en het management en dit organisatie breed.
-
Apotheek
Onze eigen ziekenhuisapotheek is gevestigd op Campus Amedeus in Mortsel. Zij zorgen voor een correcte voorbereiding en distributie van de juiste geneesmiddelen, materialen en producten aan de afdelingen van het psychiatrisch ziekenhuis en de wooneenheden van het psychiatrisch verzorgingstehuis.
-
Centrum voor Kwaliteit & Innovatie (CKI)
Ons CKI heeft als uitvalsbasis Campus Amedeus in Mortsel. Het houdt zich bezig met het verbeteren van de kwaliteit van zorg binnen de organisatie. Dit doen ze door beleidsthema’s vast te leggen en te implementeren. Ze stimuleren actief innovatie, brengen nieuwe tendensen in de organisatie, ontwikkelen en houden kennis en visie op zorg up-to-date.
-
Communicatiedienst
Onze communicatiedienst vind je op Campus Alexianen in Boechout. Zij staan in voor zowel interne als externe communicatie en hebben een sterk verbindende functie. Ze houden medewerkers binnen onze organisatie op de hoogte van wat er leeft en gebeurt, en beheren onze externe communicatiekanalen.
-
Financiële dienst
Onze financiële dienst staat in voor de uitvoering van allerhande betalingen, aangifte van de BTW en opvolging van facturen. Ze zijn betrokken bij de opvolging van zorgvernieuwingsprojecten, voeren de algemene boekhouding en maken de begroting en de jaarrekening op.
De financiële dienst heeft als hoofdlocatie Campus Alexianen in Boechout. Zowel op Campus Alexianen als Amedeus is er een kasdienst.
-
HR-dienst
Onze HR-dienst vind je op Campus Alexianen in Boechout en bestaat uit twee delen: HR Loonadministratie en HR Ontwikkeling.
HR Loonadministratie staat in voor de personeelsdossiers en loonberekening. Ze beheren de hospitalisatie- en arbeidsongevallenverzekering, geven sociaal juridisch advies en ondersteunen je fysieke en mentale gezondheid in samenwerking met onze arbeidsarts.
Bij HR Ontwikkeling kan je terecht voor selectie & werving, stagebeleid, interne en externe opleidingen en onthaal van nieuwe medewerkers en stagiairs. Je kan bij hen ook terecht voor advies of coaching rond je loopbaan of psychosociaal welzijn. -
Huishoudelijke dienst
Onze huishoudelijke dienst is het kloppend hart van een schone en aangename organisatie. Zij verzorgen de schoonmaak van alle gebouwen en ruimtes en beheren het linnen binnen onze organisatie.
-
Informaticadienst
Op Campus Amedeus vind je onze informaticadienst terug. Ze biedt ondersteuning zodat gebruikers kunnen beschikken over goed werkende informatica-infrastructuur. Ze zorgen voor het onderhoud van het informaticanetwerk en het bijhorende materiaal, rekening houdend met technische eisen rond veiligheid. De dienst biedt eerstelijns-ondersteuning bij problemen van gebruikers en lost vragen en problemen met hardware en software op. Daarnaast beheren ze het netwerk en verzekeren ze dagelijks onderhoud en beveiliging.
-
Juridische dienst
Onze juridische dienst ondersteunt en adviseert directie, management en medewerkers in alle juridische aangelegenheden betreffende de werking van de zorggroep. De dienst werkt zowel preventief (door het vermijden van aansprakelijkheidsrisico’s) als curatief (door juridische dossiers adequaat te behandelen).
-
Klantendienst / opnamedesk
De klantendienst vind je op Campus Amedeus in Mortsel. Deze dienst verwerkt alle administratie van cliënten, vanaf het moment van opname tot en met het versturen van de facturen. Onze dienst is opgedeeld in drie onderdelen: de opnamedesk, de facturatie en de opvolging van volledige proces van de beschermende observatieregel.
-
Medisch secretariaat
Het medisch secretariaat vind je op beide ziekenhuiscampussen. Het staat in voor de administratieve ondersteuning van de medisch directeur en verzorgt de interne en externe zorgcommunicatie voor het psychiatrisch ziekenhuis, PVT, mobiele teams en polikliniek.
-
Onthaal
Het onthaal is op beide ziekenhuiscampussen verantwoordelijk voor het professioneel en betrokken onthaal – persoonlijk en telefonisch – van alle cliënten, bezoekers, leveranciers, externe partners en medewerkers en voeren daarnaast verschillende administratieve en ondersteunende taken uit.
-
Preventie & milieu
Onder leiding van onze preventieadviseur staat de dienst Preventie & milieu in voor tal van zaken die te maken hebben met welzijn, gezondheid en milieu: opvolgen van arbeidsongevallen en incidenten, geven van opleiding, administratieve opvolging van keuringen en interne noodplannen, voorzien van gepaste beschermingsmiddelen, enz.
-
Polikliniek
De medewerkers van de polikliniek staan op beide ziekenhuiscampussen in voor het onthaal van ambulante patiënten. Ze verzorgen het agendabeheer, de registratie van de opname en de persoonlijke en administratieve gegevens in functie van tarificatie en facturatie.
-
Technische dienst
Voor al onze locaties is de technische dienst verantwoordelijk voor het technische beheer van al onze infrastructuur. Ze zorgen mee voor een veilige, aangename omgeving voor cliënten én collega’s.
-
Voedingsdienst
De voedingsdienst staat in voor het voorbereiden en transporteren van maaltijden zodat cliënten en personeelsleden hun maaltijden kunnen krijgen volgens de normen op vlak van hygiëne, voedingswaarde en HACCP.
-
Zinzorg & pastoraal
Omdat de existentiële dimensie van belang is in het leven van iedere mens, creëren deze collega’s een inspirerende en ondersteunende omgeving waarin aandacht voor zingeving, spiritualiteit en levensbeschouwing een plaats krijgen – ongeacht de levensovertuiging. Via individuele gesprekken, groepssessies en
activiteiten bieden zij duurzame existentiële zorg voor al onze cliënten.